- Leverans & Retur -


Dessa Villkor gäller alla transaktioner via www.lilialex.se och kommer att utesluta tillämpning av avvikande allmänna eller särskilda villkor för köparen. Inget upphävande eller ändring av dessa Försäljningsvillkor ska vara bindande för LILIALEX, såvida de inte godkänts skriftligen av en auktoriserad representant för LILIALEX. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel.

- 14 Dagars ångerrätt -

Du har 14 dagars ångerrätt och bytesrätt från den dag du har mottagit din vara. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. LILIALEX erbjuder alltid fria returer och byten inom Sverige. Du får naturligtvis prova din vara för att se att den passar dig men varan skall returneras med originalförpackning och alla etiketter. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd, betalar vi tillbaka det betalda beloppet. 

- Returer och byten -

Fyll i din retursedel och ange anledning till att du skickar tillbaka din vara. Skicka tillbaka varan tillsammans med retursedeln till oss. Returfrakten är förbetald av LILIALEX. Klistra fast den bifogade returfraktsedeln på ditt paket och lämna paketet hos ditt närmaste postombud. Givetvis är det inga problem att kunna byta din vara mot ett annat plagg, en annan storlek, modell eller färg. Önskar du byta till en annan produkt ber vi dig skicka tillbaka varan och sedan lägga en ny order på www.lilialex.se med önskad produkt. När vi har mottagit din vara kommer vi att återbetala ditt köp till samma kreditkort som använts vid köpet. Vid handel med Klarna faktura regleras en retur på följande sätt. Läs mer här.

- Reklamera vara -

Starta med att kontakta vår kundservice via mail till Vip@lilialex.com så snart du upptäcker defekten på din vara så hjälper vi dig med din reklamation. Reklamationen är gällande inom 7 dagar efter att du mottagit din vara. Vi behöver då följande information; ordernr, beskrivning av felet på varan samt telefon nummer vid eventuella frågor. Vi står självklart för returfrakten vid fel på varan när du använder vår returfraktsedel, har du ingen returfraktsedel be då vår kundservice att skicka en ny till dig. Observera att en retur inte kan göras utan en ifylld retursedel som beskriver reklamationen och som medföljer returpaketet. Detta för att vi på ett enkelt sätt skal kunna spåra vem returen kommer ifrån. För frågor vid din reklamation kontakta oss!

- Återbetalning -

När vi hanterar din retur så kommer vi göra en kreditering på din beställning. Du kommer att få en bekräftelse per mail när vi mottagit din retur. Återbetalning sker typiskt inom 5-6 dagar efter mottagen och godkänd returoch det tar ytterligare 2-3 dagar innan pengarna är åter på ditt konto. 

- Betalkort -

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till ditt konto. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par dagar från det att vi gjort återbetalningen. 

- Faktura -

Din returnerade vara kommer att krediteras ifrån din faktura. Har du redan betalt in din faktura? – kontakta klarna för återbetalning på 08- 120 120 00. Du finner ytterligare information under "läs mer här" under -Returer och Byten- ovan.

- Force Majeure -

LILIALEX ansvarar inte för eventuella brister som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, som direkt eller indirekt förhindrar, hindrar eller påverkar produktion, leverans eller frakt nklusive men inte begränsat till krig, upplopp, arbetskonflikter, brand, översvämning, storm, olycka, bränsle eller kraftbrist, transportbrist, hinder eller avbrott i samband med transport och uppbrott eller avbrott av något slag med avseende på vår utrustning eller anläggningar, som anses nödvändiga för att våra avtalsförpliktelser ska fullföljas.

- Bolagsinformation -

LILIALEX AB - LILIALEX ™
BOX 17590
SE-200 10 Malmö
Orgnr: 556884-2925